CREAIF: Centre de Recursos per a l'Ensenyament, Aprenentatge i Innovació de la Filosofia

Centre de Recursos per a l'Ensenyament, Aprenentatge i Innovació de la Filosofia

  • Activitats
  • Calendari
  • Mapa
  • Articles
  • Blocs
  • Documents
  • Enllaços
  • Notícies
  • Recursos
Inici
  • Inici
  • Aula virtual
  • Enquestes
    • Autors selectivitat
  • Imatges
  • Informacions
    • ADHOC
    • Currículums
    • Cursos i màsters
    • Educació
    • Pràctica filosòfica
    • Premis
    • Professorat
    • Selectivitat
  • FILOLIST
  • FILOSCOPIO
  • Llibres
    • Ètica
    • Filosofia
    • Història de la filosofia
      • Autors selectivitat
  • PMF
    • Usuaris
    • Publicar i editar
    • Aplicacions
  • Revista: Filosofia, ara!
  • Textos defensa filosofia
  • Vídeos
  • WikiFilosofia
  • Associació Filosofia, Ara

Defensa Filosofia

Manifest

Traductor

Didactalia

Calendari

«
<
Juliol 2025
>
»
Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dg
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Filosofia per ser feliços


Nous documents

ago.
Fonamentació a la metafísica dels costums
ago.
Selecció textos Kant
ago.
Textos i autors: PAU 2019
jul.
Descartes textos.doc
jul.
exàmens pau Locke.docx
jul.
textos locke.docx
jul.
examens pau Plató.doc
jul.
examens pau Plató.doc
jul.
Plató textos.doc
gen.
Democràcia i corrupció

Imatges

quien-teme2
quien-teme2
Image Detail

Últims vídeos afegits

<< Inicia < Anterior Següent > Final >>

Últims enllaços

Medeis: Temas de Filosofia 
Contra la neciesa 
Només filosofia 
Filòsofs del Sert 
Materials de filosofia 

Nous llibres

Antologia de textos i exercicis per a la filosofia a batxillerat
Piñero Subirana, Albert / Rubert Vilar, Pau / Balcells Morell, Mercè / Canet Cabestany, Joan / Comas Noguera, Jordi / Serra Luz, Domènec

Amb aquesta “Antologia” actualitzada de textos i exercicis posem a l’abast del professorat una sèrie de recursos que poden ser

Read Reviews...

 
Viaje al centro de la filosofía
Nemrod Carrasco

Adéntrate en la historia de la filosofía y descubre por qué su estudio es uno de los más

Read Reviews...

 

Unboxing Philosophy

Usuaris en línia

Tenim 8 visitants en línia

Total usuaris

431 registrats
0 avui
0 aquesta setmana
0 aquest mes
0 aquest any

Estadístiques

Membres : 442
Contingut : 415
Enllaços web : 159
Visites del contingut : 2149401

Recomana

Tweet
Powered by Web Agency

CC

Creative Commons License
obra de CREAIF

Sindicar CREAIF

CREAIF
CREAIF: Centre de Recursos per a l'Ensenyament, Aprenentatge i Innovació de la Filosofia
CREAIF: Centre de Recursos per a l'Ensenyament, Aprenentatge i Innovació de la Filosofia
Nova protesta contra la pèrdua de pes de la filosofia a la secundària PDF Imprimeix Correu electrònic
Valoració d'usuari: / 2
PitjorMillor 
Notícies - Concentració filosòfica
Escrit per Filosofia   
Diumenge, 11 d'Abril de 2010 12:25

 | lgualada acull la presentació d'un nou manifest en defensa de l'assignatura | Els promotors recullen més de mil adhesions

Laura Nicolás

La filosofia ha perdut pes a l'ESO i el batxillerat

La filosofia ha perdut pes a l'ESO i el batxillerat

La plaça de Cal Font d'Igualada va acollir ahir la presentació d'un nou manifest que denuncia la pèrdua de pes de l'àrea de filosofia a l'ensenyament. Fa un any, Girona va ser l'escenari escollit per la Plataforma en Defensa de la Filosofia -formada per professors, alumnes, intel·lectuals i diversos ciutadans- per fer públic el "progressiu ofegament i menyspreu" de l'àrea en l'educació secundària. Molt poc ha canviat en aquest temps i les reivindicacions gairebé continuen intactes.

La plataforma denuncia la reducció d'hores de classe i el tractament curricular que rep l'àrea de filosofia. Joan Ordi, professor de filosofia, posa com a exemple l'assignatura d'educació ètico-cívica que s'imparteix a quart d'ESO: "En un moment en què els adolescents es fan preguntes importants per a la seva formació com a persones, únicament tenim una hora setmanal per canalitzar aquestes inquietuds".

Ordi, que també és coordinador de batxillerat a l'IES Montbui, assegura que amb una formació tecnològica i científica "no n'hi ha prou". "És important aprendre informàtica, ciències o llengües estrangeres però a més de pa hem de procurar que els nostres joves puguin tenir idees", afegeix. Però amb una hora setmanal a quart d'ESO, dues hores a primer de batxillerat i tres hores a segon, no n'hi ha prou per ajudar als alumnes en aquesta època que "és la més important pel que fa a la maduració intel·lectual", subratlla Ordi.

 

Escriu comentari (0 Comentaris)
Darrera actualització de Diumenge, 11 d'Abril de 2010 12:31
Llegiu-ne més...
 
PREMI DE FILOSOFIA ARNAU DE VILANOVA PDF Imprimeix Correu electrònic
Informacions - Premis
Escrit per Filosofia   
Dimarts, 17 de Març de 2009 02:58

PremiPremi de Filosofia Arnau de Vilanova, que s’atorga anualment i que està destinat a professors i alumnes de filosofia, tant d’ESO com de batxillerat.

Més informació a:

http://cdl.cat/secciones/humanitatsPremi2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Escriu comentari (0 Comentaris)
 
Materials Educació per la ciutadania PDF Imprimeix Correu electrònic
Notícies - Publicacions
Escrit per Filosofia   
Dilluns, 31 d'Agost de 2009 20:08

http://www.aulamedia.org/cdcine/
 
AulaMèdia. Educació en Comunicació, ha dissenyat uns materials de suport per al professorat que ha d'impartir la matèria Educació per la ciutadania a l'ESO. Els 2 CDs Cinema i Ciutadania proposen treballar aquesta àrea a través del cinema.

El CD Cinema i Ciutadania -per a 4t d'ESO- inclou tres guies didàctiques de les pel·lícules:

- An Inconvenient Truth (Una verdad incómoda)
- North Country (En tierra de hombres)
- Wag the dog (Cortina de humo)

http://www.aulamedia.org/cdcine/cd4.html

El CD Cinema i Ciutadania -per a 3r d'ESO- inclou tres guies didàctiques de les pel·lícules:

- Real women have curves (Las mujeres de verdad tienen curvas)
- Das Leben Der Anderen (La vida de los otros)
- Los lunes al sol

http://www.aulamedia.org/cdcine/cd3.html
 

Escriu comentari (0 Comentaris)
 
Conferències a l'estiu al CCCB: UNIVERSALS HUMANS PDF Imprimeix Correu electrònic
Informacions - Cursos i màsters
Escrit per Professor/a   
Dijous, 2 de Juliol de 2009 14:22

Universals humans

Universals humans

Imatge gràfica
Amplia la imatge

La pregunta sobre els trets comuns a l'ésser humà sempre ha estat vigent en el pensament de l'home que es busca a si mateix. Fins a quin punt podem parlar de naturalesa humana i a partir de quin altre hem de reconèixer l'empremta cultural?

  • Programa: Baixa el fitxer [pdf] [192 KB]

 

La pregunta sobre els trets comuns a l'ésser humà sempre ha estat vigent en el pensament de l'home que es busca a si mateix. Fins a quin punt podem parlar de naturalesa humana i a partir de quin altre hem de reconèixer l'empremta cultural? Tot i els prejudicis del gènere, la raça i l'estatus social que han imperat a la majoria de cultures al llarg de la història, la idea d'una arrel comuna en l'home ha estat sempre present a la filosofia i a la religió. Tanmateix, durant el segle XX, i després de la crisi dels sistemes de valors tradicionals, l'enfocament relativista a les ciències socials va acabar per fixar més l'accent en una visió d'especificitat individual. Darrerament, però, els nous camins de la genètica, la psicologia cognitiva, la lingüística o l'antropologia han tornat a obrir la qüestió dels universals humans, ara plantejada des d'una perspectiva multidisciplinària que pretén superar la mirada transcendentalista en la reflexió sobre la naturalesa humana.

 

Aquest cicle proposa un recorregut a través de la relació primària de l'home amb el món, que, fonamentada en la metàfora, es manifesta simbòlicament a través de les diferents expressions humanes. I és aquí, en la recerca cap a l'autoconeixement, on el debat construït a partir de diverses línies argumentatives actua com a pretext de la pregunta clau que engloba tot el pensament: què som, els éssers humans?


Sessions:


29 de juny

92 arquetips per definir el món, a càrrec de Peter Greenaway. ANUL·LADA

6 de juliol
Necessitat de la metàfora
, a càrrec de Zoltán Kövecses.

13 de juliol

Càstig i exclusió social: formes del poder, a càrrec de Miguel Morey.

20 de juliol
La construcció del símbol, a càrrec de Philippe Walter.


  • Ponent/s: Zoltán Kövecses, Miguel Morey, Philippe Walter
  • Direcció: Gisela Llobet, llicenciada en filosofia i autora de l'obra El pianista que fuma (Ed. Castelló, 2008), i Enric Puig, doctor en filosofia i teoria de l'art contemporani i realitzador de cinema-assaig.

 

Escriu comentari (0 Comentaris)
Darrera actualització de Dijous, 2 de Juliol de 2009 18:19
 
CURS SEMINARI SOBRE PLATÓ I HEIDEGGER PDF Imprimeix Correu electrònic
Notícies - Seminaris
Escrit per Filosofia   
Dijous, 7 de Gener de 2010 14:41

 

La Secció de Filosofia Antiga de la Societat Catalana de Filosofia de l’Institut d’Estudis Catalans té el goig de convidar-vos al curs seminari que oferirà el professor estatunidenc Francisco J. González, de la Universitat d’Ottawa, els dies 12, 14 i 15 de gener de 2010 amb el títol «Platon and Heidegger on Truth and Dialogue».
 
Aquest curs seminari es farà conjuntament amb el Grup de Recerca Hermenèutica i Platonisme de la Universitat de Barcelona, l’investigador principal del qual és el professor Josep Monserrat, i s’hi seguirà el llibre recentíssim del professor González: Plato and Heidegger: A Question of Dialogue. Pensilvania: Penn State Press, 2009.
Les sessions del dimarts 12 i del divendres 15 tindran lloc a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans, de 16.30 a 19 hores. La sessió del dijous 14 se celebrarà a la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona, a la mateixa hora.
El professor González ens ha enviat l’esquema del curs, que és el següent:
 
Plan of the Seminar on Plato and Heidegger
 
a) First Seminar: Brief introduction followed by Heidegger’s interpretation of the Sun Analogy in the context of his thesis of a transformation of the essence of truth in Plato from unconcealment to correctness. Relevant parts of my book: pp. 113-136, 152-157. Recommended preparation for the seminar: read the whole of chapter three or up to page 161.
 
b) Second Seminar: Heidegger on Dialectic and Dialogue in Plato. Pp. 8-11, 20-29, 269-280, 286-292. Recommended preparation for the seminar: read the whole of chapter six.
 
c) Third Seminar: The Final Confrontation between Plato and Heidegger: Heightened Affinity and Heightened Opposition. Pp. 308-336, 342-345. Recommended preparation for the seminar: read the whole of chapter seven.

 

 

Escriu comentari (0 Comentaris)
Darrera actualització de Dijous, 7 de Gener de 2010 14:55
 
Més articles...
  • Haití: Propostes per a l'aula des de l'educació per a la pau
  • Filosofía. Investigación, innovación y buenas prácticas
  • Rap dels presocràtics
  • Conferència: Petrarca, Maquiavel, Erasme i Montaigne.
<< Inicia < Anterior 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 Següent > Final >>

Pàgina 32 de 72
© 2025 CREAIF: Centre de Recursos per a l'Ensenyament, Aprenentatge i Innovació de la Filosofia