CREAIF: Centre de Recursos per a l'Ensenyament, Aprenentatge i Innovació de la Filosofia

Centre de Recursos per a l'Ensenyament, Aprenentatge i Innovació de la Filosofia

  • Activitats
  • Calendari
  • Mapa
  • Articles
  • Blocs
  • Documents
  • Enllaços
  • Notícies
  • Recursos
Inici Activitats CONVOCATÒRIA DE LA SETZENA MOSTRA DE FOTOFILOSOFIA
  • Inici
  • Aula virtual
  • Enquestes
    • Autors selectivitat
  • Imatges
  • Informacions
    • ADHOC
    • Currículums
    • Cursos i màsters
    • Educació
    • Pràctica filosòfica
    • Premis
    • Professorat
    • Selectivitat
  • FILOLIST
  • FILOSCOPIO
  • Llibres
    • Ètica
    • Filosofia
    • Història de la filosofia
      • Autors selectivitat
  • PMF
    • Usuaris
    • Publicar i editar
    • Aplicacions
  • Revista: Filosofia, ara!
  • Textos defensa filosofia
  • Vídeos
  • WikiFilosofia
  • Associació Filosofia, Ara

Defensa Filosofia

Manifest

Traductor

Didactalia

Calendari

«
<
Febrer 2023
>
»
Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dg
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 1 2 3 4 5

Filosofia per ser feliços


Nous documents

ago.
Fonamentació a la metafísica dels costums
ago.
Selecció textos Kant
ago.
Textos i autors: PAU 2019
jul.
examens pau Descartes.doc
jul.
Descartes textos.doc
jul.
exàmens pau Locke.docx
jul.
textos locke.docx
jul.
examens pau Plató.doc
jul.
examens pau Plató.doc
jul.
Plató textos.doc

Imatges

2013-03-16 12.25.12
2013-03-16 ...
Image Detail

Últims vídeos afegits

Instruccions afegir continguts Views : 8182
Com inserir vídeos en un article Views : 8095
<< Inicia < Anterior 1 2 3 Següent > Final >>

Últims enllaços

Medeis: Temas de Filosofia 
Contra la neciesa 
Només filosofia 
Filòsofs del Sert 
Materials de filosofia 

Nous llibres

Antologia de textos i exercicis per a la filosofia a batxillerat
Piñero Subirana, Albert / Rubert Vilar, Pau / Balcells Morell, Mercè / Canet Cabestany, Joan / Comas Noguera, Jordi / Serra Luz, Domènec

Amb aquesta “Antologia” actualitzada de textos i exercicis posem a l’abast del professorat una sèrie de recursos que poden ser

Read Reviews...

 
Viaje al centro de la filosofía
Nemrod Carrasco

Adéntrate en la historia de la filosofía y descubre por qué su estudio es uno de los más

Read Reviews...

 

Unboxing Philosophy

Usuaris en línia

Tenim 117 visitants en línia

Total usuaris

431 registrats
0 avui
0 aquesta setmana
0 aquest mes
0 aquest any

Estadístiques

Membres : 720
Contingut : 414
Enllaços web : 159
Visites del contingut : 1738274

Recomana

Tweet
Powered by Web Agency

CC

Creative Commons License
obra de CREAIF

Sindicar CREAIF

CREAIF
CONVOCATÒRIA DE LA SETZENA MOSTRA DE FOTOFILOSOFIA PDF Imprimeix Correu electrònic
Valoració d'usuari: / 10
PitjorMillor 
Activitats
Escrit per Filosofia   
Diumenge, 11 de Setembre de 2022 20:52

BASES I CALENDARI

Per tal de celebrar la Jornada Mundial de la Filosofiade 2022 (UNESCO, novembre) es convoca la Mostra de fotofilosofia. L’objectiu és enriquir el pensament filosòfic a secundària tot aprofitant la creativitat de l’alumnat i preservant formes de col·laboració entre els departaments de Filosofia dels centres. La Mostra pretén aplegar “espurnes de pensament” fetes per alumnes de secundària expressades en una fotografia digital acompanyada d’un títol en forma de pregunta vinculada a la filosofia.

 

BASES:

1.    El termini d’inscripció d’aquesta convocatòria és del 12 de setembre al 30 d’octubre de 2022. Durant aquest periode l'alumnat postejarà les seves fotofilosofies. S’admeten també posts fets abans que no s’haguessin pogut incloure en la Mostra anterior.

2.    Es participa per centres a través de blogs.Cada professor o professora crea un blogexclusiu per a Fotofilosofia dels de la XTECo de Blogger(aquests són més senzills). El blogs’anomena filo+nomdelinstitut. S’hi afegeixen enllaços amb els altres centres participants. És aconsellable aprofitar els blogs de convocatòries anteriors, sense esborrar els posts antics. Convé crear un blog específic per a l’alumnat de l’optativa de 4rt. En aquest cas es dirà filoeso+nomdelinstitut.

3.    S’inscriu el professor professora el centre al formulari del CREAIFcorresponent (menú esquerre “Inscripció fotofilosofia”).La inscripció enguany és gratuïta.

4.    Cada post correspon a un alumne/a. Poden introduir-los ells mateixos, o fer-ho alguna persona encarregada o, encara més fàcil, a través de l’adreça de correu del blog.

Si l’accés és directament al blog:

1.    En el títols’escriu el número del post (si es coneix) i la pregunta;

2.    Dins el post es puja la fotografia en mida gran i centrada;

3.    Al peu d’aquesta, al marge dret s’hi escriu “Feta per+alias/nom”.

4.    Convé afegir-hi etiquetes o categories: natura-cultura, Nietzsche, antropologia, metafísica ...).

Si s’hi envia per mail:

1.    Tenint la fotografia en la pantalla del dispositiu, se selecciona “enviar per correu”. I s’hi posa l’adreça mail del blog. Caldrà que el professorat hagi habilitat i creat una adreça per a la recepció de posts per correu en la configuraciódel blog.

2.    En l'assumpte o tema del mail, s’escriu la pregunta. A l’interior, al peu de la foto, s’escriu “Feta per+alias/nom”. S’envia.

5.    Els posts han de ser originals. Cal que cada participant disposi del dret d’ús de la fotografia (de preferència n’ha de ser l’autor, o disposar del permís explícitde la persona autora). El format de les fotografies ha de ser JPEG i horitzontal. El pes del fitxer no pot ser superior a 600 kb (Blogger les redueix automàticament).

6.    Les fotofilosofies podran ser publicades en altres llocs. Se sotmeten a llicència Creative Commonsde reconeixement, ús no comercial i sense modificació. Podeu prendre exemple de fotofilosofies de mostres anteriors en els enllaços del blog de la Mostra.

7.    Si és l’alumnat que posteja la seva fotofilosofia, un cop fet ho comunicarà al seu  professor o professora.

8.    Cada centre seleccionarà un 10% de les millors fotofilosofies i emplenarà al CREAIF el formulari 2 ("Seleccionats Fotofilosofia"), adjuntant-hi una presentacio pptx de les seleccionades. Seran mostradesenl’acte final públic del 16de novembre de 2022, que serà virtual o presencial depenent de la normativa en el seu moment. Si és presencial se celebraràa les 17 horesa l’Aula Magna de la Facultat de Filosofia de la UB, on, si és possible, assistiran els autors o autores i en rebran el reconeixement. Alguns criterisde valoració: pregunta punyent, valor artístic de la fotografia, potència de la interrelació (es precisen en el blogde la Mostra).

9.    De totes les presentades, se seleccionaran algunes fotofilosofies que seran defensades per les seves autores o autors en l’acte final.

Calendari 2022(no exhauriu els terminis!)

12set.

fins 30 d’octubre

Cada centre obre el blog i s’inscriu a la Mostra emplenant el formulari 1d’Inscripcióal CREAIF.

L’alumnat crea i posteja les seves fotofilosofies al blog del centre.

Fins el

4 novembre

Cada centre seleccionales millors (aproximadament un 10% de les postejades) amb el sistema i criteris que decideixi: Selecció d’un jurat, votació entre l’alumnat, etc. Poden donar-se premis internament.Pot ser una activitat avaluable.

Fins el

6 de novembre

Cada centre:

- Accedeix al formulari2 de Seleccionats  al CREAIFi hi escriu els noms i dos cognoms de cada alumna/e guanyador i

- adjunta en el mateix formulariuna presentació .pptx(només aquest format) que haurà elaborat amb les fotofilosofies guanyadores, seguint el format usual. Aquestes s’aplegaran en una presentació collectiva que es projectarà en l’acte final.

- S’elaboren videos breus (10-15 segons) de reivindicació de la filosofia per ser projectats en l’acte final i s’envien a l’adreça que s’indicarà.

16de novembre dimecres,

17 hores

Acte solemne final de la Mostra de Fotofilosofia i celebració del Dia Mundial de la Filosofia. A mitjans octubre comunicarem si el format serà virtual, semblant al de l’any passat, o presencial, com els anteriors.Es realitzarà una performance reivindicativa, sigui presencial o virtual.

 

La resta del curs es pot aprofitar la xarxa de blogs per treballar i il·lustrar els temes, obrir noves convocatòries del centre enfocades a una temàtica, etc.

 

 

Organitza: Adhoc-Filosofia a Secundària-Grup de Didàctica de la Filosofia (SCF). Col·labora: CREAIF, Facultat de filosofia UB, Societat Catalana de Filosofia, Barcelona Pensa.

Sol·licitada la inclusió dins el Pla de Formació del Professorat del Departament.

Comentaris (0)
Només usuaris registrats poden escriure comentaris!
Powered by !JoomlaComment 4.0 beta2
Següent >
Darrera actualització de Diumenge, 11 de Setembre de 2022 20:54
 
© 2023 CREAIF: Centre de Recursos per a l'Ensenyament, Aprenentatge i Innovació de la Filosofia